Sayfalar

Bu Blogda Ara

29 Ekim 2010 Cuma

Korkuyu Beklerken - Oğuz Atay


gökyüzüne bakmıştım. yuvarlak ve parlak ve ışıklı bir daireden başka bir
şeye benzemeyen aya bakmıştım ve ne kadar güzel, tıpkı öğretildiği gibi
güzel, anlatıldığı gibi güzel demiştim; sonra, başımı aşağı doğru
hareket ettirerek, denizde ayın ışıltılı çizgilerini aramıştım. ne
acıklı bir maceraydı bu. belki de değildi; belki de, bunun acıklı bir
macera olduğunu da bir yerlerden öğrenmiştim, bir yerde okumuşum.
hafızam zayıfladığı için, neyi nerede okuduğumu unuttuğum için, bana ait
birtakım duygular olduğunu sanıyordum. acaba, içine düştüğüm durum daha
önce nerede acıklı olmuştu? mısırda mı? eski yunan’da mı? kendimi
romantik dönemin fransızları, ingilizleri ya da almanlarıyla mı
karıştırıyordum? ben bir şeyin taklidiydim; fakat, aslımı bile doğru
dürüst öğrenememiştim. belki de bana ne olduğunu sonuna kadar
okumamıştım. yarabbim ne korkunçtu! '

Korkuyu Beklerken - Oğuz Atay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder