Sayfalar

Bu Blogda Ara

29 Ekim 2010 Cuma

Tutunamayanlar - Oğuz Atay


" Kitaplardan, yaşantılarım için yararlanmadığımı ve kendimi bir biçime
sokamadığımı da yüzüme vurabilirsiniz. Ne yapabilirim? Kitap okumakla,
manavın beni aldatmasına engel olamıyorum bir türlü.

Manava inanmadığım halde beni aldatıyor namussuz. Ya inandığım
dostlarımın beni aldatmasını önlemek: Büsbütün imkansız bu. Dostlarım
alay ediyor benimle.

Bu çocuğun sonu ne olacak, diyorlar. Hiç olmazsa kitaplardan kitaplar çıkarmalıymışım. Bunu da yapamıyorum, yazamıyorum.

Kitapları işimde kullanılacak bir mal gibi göremiyorum; kapılıyorum
onlara. Belki kitaplar da onlara karşı gösterdiğim aşırı ciddiyetimle
alay ediyordur.

Biliyorum, kitaplar da beni adamdan saymıyorlar. Fahişelerin, onlara
barlarda para yediren tüccarları küçümsemesi gibi hor görüyorlar beni. "

Tutunamayanlar - Oğuz Atay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder