Sayfalar

Bu Blogda Ara

22 Nisan 2010 Perşembe

Bozkırkurdu – Hermann Hesse

“İstesem ulaşabileceğim, benim dışımda
binlerce kişinin ele geçirmek için itişip kakıştığı, uğraşıp
didindiği bu neşe ve sevinçleri anlamam ve paylaşmam olanaksız. Beri
yandan, benim o şenlikli saatlerimde yaşadıklarımı, benim için haz,
yaşantı, cazibe ve huşu olan şeyleri dünya tanısa tanısa sanat
yapıtlarından tanıyor, sanat yapıtlarında arayıp seviyor onları.
Yaşamın içinde ise hepsini kaçıkça buluyor. Ve doğrusu dünya haklıysa,
kafeteryalardaki bu müzik, bu kitlesel eğlenmeler, az şeyle yetinen
bu Amerikalılaşmış insanlar haklıysalar, o zaman ben haksızım demektir,
o zaman kaçık biriyim ben, o zaman sık sık kendime verdiğim isimle
bir bozkırkurduyum, yolunu şaşırıp kendisine yabancı ve anlaşılmaz
bir dünyada gözünü açan bir hayvanım…”

Bozkırkurdu – Hermann Hesse

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder