Sayfalar

Bu Blogda Ara

22 Nisan 2010 Perşembe

Yeraltından Notlar - Dostoyevski

"Baylar, ben şimdi size, ister dinlemek isteyin, ister istemeyin, neden
bir BÖCEK bile olamadığımı anlatmak istiyorum. Tüm içtenliğimle
söylüyorum, ben pek çok kez bir böcek olabilmek istedim. Ama bunu bile
başaramadım. Yemin ederim ki baylar, her şeyi böyle fazla anlamak
hastalıktır, hem de gerçek, tam bir hastalıktır. Tüm yeryüzünün en
soyut, en işini bilir kenti olan Petersburg’umuzda yaşamak gibi bir acı
şanssızlığa uğramış on dokuzuncu yüzyılımızın mutsuz aydınları için,
normal bir insanın anlayışı, bu anlayışın yarısı, dörtte biri, hatta
daha da azı günlük yaşayışımıza fazlasıyla yeter. (Kentler de işini
bilir ve işini bilmezler diye sınıflandırılabilir.) Gerçekten de böyle
içinden geldiği gibi davrananların ve elinden iş gelenlerin anlayışıyla
yetinmesi gerekir insanın. Bahse girerim ki, siz şimdi benim bunları iş
adamlarına gösteriş yapmak, hem de kılıcını şakırdatıp duran benim subay
gibi böbürlenmek istediğim için yazdığımı düşünüyorsunuz. Fakat baylar,
kim kendi hastalıklarıyla övünebiliyor, hatta böbürlenebiliyor ?

Ben ne yapayım ? Herkes yapıyor bunu. Hastalıklarıyla da övünüyor
şu insanlar."

Yeraltından Notlar - Dostoyevski

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder